Hylke Kerssemakers
‘Verandering vindt plaats doordat gewone mensen buitengewone dingen doen’
De ambities zijn bepaald, het projectplan ligt er, de financiële middelen zijn rond en dan … Hoe gaan de medewerkers het voor elkaar krijgen? Een eenvoudige vraag, maar de uitvoering blijkt maar wat vaak een stuk moeilijker.
Soms is het nodig om iemand neer te zetten die de concrete beweging op gang brengt en tegelijk zorgt voor resultaten en werkplezier. Iemand die duidelijke HR- en klantprocessen kan bewerkstelligen. Een professional die niet alleen concrete resultaten neerzet en teams in beweging zet, maar ook zorgt voor rust en vertrouwen bij de medewerkers. Die persoon, dat ben ik.
Al bijna twintig jaar heb ik ervaring op het gebied van ondernemend HRM, klantgerichte veranderkunde en zakelijke hospitality. Als interim-adviseur en -manager zorg ik voor klantgerichte teamontwikkeling. Graag mag ik mensen stimuleren om de beste talenten uit zichzelf en anderen te halen. Ik heb snel door wat (on)zichtbare behoeften en knelpunten zijn. Ik zorg voor bredere servicegerichte mindset, klantgerichte dienstverlening, betere afstemming tussen onderlinge afdelingen en optimalisatie van werkprocessen.
Als ervaren HR-professional heb ik organisaties begeleid tijdens transities en reorganisaties, heb ik functiewaarderingssystemen opgezet en in- en externe recruitmentoplossingen geïmplementeerd. Verder heb ik de nodige arbeidsrechtelijke en arbeidsvoorwaardelijke kennis en ervaring die nodig is om veranderingen te begeleiden op personeelsvlak.
Aansprekende voorbeelden van opdrachten:
- Klantenserviceteam van grote woningcorporatie begeleiden in werken volgens “De Bedoeling”: ontwikkelen van eigenaarschap, samenwerking, onderling vertrouwen en lef om buiten de kaders te denken
- Ontwerpen en doorvoeren van ‘high potential’ talentprogramma
- Begeleiding Vereniging van Eigenaren-afdeling van grote woningcorporatie bij efficiencyslag: focus op klantgerichtheid, concrete verbetering van samenwerking tussen teams en implementatie van bottum-up gerichte organisatiestructuur
- Implementatie van de nieuwe arbeidsvoorwaarden van grote pensioen- en HR- consultancy organisatie in Nederland
- Compensation- & Benefitsspecialisatie opgezet
- Opzetten re-integratie- en outplacementafdeling bij re-integratiebemiddelaar
- Ontwerpen functiehuis en beloningsstructuur bij logistieke dienstverlener
- Doorvoeren van marktgericht recruitmentsysteem
- Implementatie nieuwe organisatiestructuur van een secretariaat bij groot advocatenkantoor
Carrière
Sinds begin 2019 is Hylke als adviseur verbonden aan PRCS. Hiervoor werkte hij (sinds begin 2015) als zelfstandig HR-veranderkundige. Daarvoor is hij bij verschillende organisaties actief geweest als HR-business partner of als HR-manager en heeft hij meerdere inhoudelijke verandervraagstukken begeleid.
Contact
Tel.: +31 (0)6 55 87 50 56
Email: hylke.kerssemakers@prcs.nl
Linkedin: Hylke Kerssemakers