Samen sterker in een complexe markt. Maar hoe? Creëren van inzichten in en kansen voor optimalisatiemogelijkheden. Een gedegen procesanalyse van de keten, van strategie naar uitvoering. En vooral het leren en creëren van een cultuur van continue verbetering. Dat is waar PRCS bij hielp veranderen.
Audax is een onafhankelijke logistieke dienstverlener in de markt van tijdschriftendistributie. Audax bevindt zich in een competitieve markt, waarin omzet en marge continu onder druk staan. Om hieraan het hoofd te bieden is het essentieel om, naast het vergroten van het marktaandeel, de interne bedrijfsvoering zo optimaal en efficiënt mogelijk in te richten.
PRCS heeft hiertoe bijgedragen door de organisatie door te lichten en de directie te adviseren in verdere samenwerking. Zowel gericht op de inhoud als op de menselijke aspecten, de cultuur. En de verandering die daarvoor nodig is. ‘Van losse bouwstenen naar een sterk fort’.
Hierna heeft PRCS het programma begeleid om de continue verbetercultuur te verstevigen. Door medewerkers (toekomstige Green Belts en huidige Black Belts en management (Champions)) van Audax te trainen, coachen en te begeleiden. En de directie te coachen in hun andere stijl van leidinggeven.
Het resultaat? Concrete aanbevelingen hoe effectiever procesgericht te sturen en te organiseren. En het omarmen van een continue verbetercultuur met bijbehorend leiderschap. Om zo de performance en het rendement in de keten te kunnen verbeteren.
Marc Schijff
Peter Moerenhout