Jobstap-Strategische-orientatie-home

Door de participatiewet worden toestroom van cliënten en financiering steeds meer onzeker. En is het nóg belangrijker om vol inspiratie en gedegen naar de toekomst te kijken. Open voor nieuwe verdienmodellen, innovatie organisatiemodellen. Uitgaan van eigen kracht, maar laten inspireren door andere branches. Dat is waar PRCS samen met het MT en een dwarsdoorsnede van de organisatie mee aan de slag ging. En kwam tot twee scherpe toekomstige scenario’s met heldere eik momenten voor bijsturing.

Stichting Jobstap is een erkende integratie- en jobcoachorganisatie. Ze biedt landelijk meerdere diensten aan verschillende markten aan voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De diensten kennen meerdere financieringsstromen, waar door de komst van de participatiewet verandering in gaat komen. Van één naar heel veel verschillende opdrachtgevers met elk een eigen visie en eigen beleid. En elk een eigen beeld van de meerwaarde van de diensten die organisaties als Jobstap bieden. Dit is enerzijds bedreigend, maar biedt ook kansen.

PRCS heeft Jobstap geholpen een heldere strategie te bepalen. Met het management en de organisatie. Wat maakt Jobstap nu en in de toekomst relevant? Wat is de impact van de ontwikkelingen op de vraag? En hoe moeten Jobstap hierop inspelen, zodat ze relevant blijven als organisatie? Spiegelen, de belangrijke vragen stellen en inspiratie brengen van buitenaf.

Remco Griep PRCS pasfoto

Remco Griep

Marc-Schijff-480

Marc Schijff

terug naar het overzicht

nog zo’n case

Universiteit Utrecht De strategisch noodzakelijke koers was duidelijk in het MT. Maar waarom is er weerstand tegen het plan bij medewerkers? Hoe krijgen we iedereen opgelijnd? En enthousiast om mee te bouwen? bekijk case Hofmeier De markt van vraag en aanbod naar tijdelijke financiële expertise is flink in beweging. Hoe kan je in deze tijden zorgen voor groei en continuïteit? En hoe kan je voor je klanten in de toekomst relevant blijven? bekijk case Jobstap Door de participatiewet worden toestroom van cliënten en financiering steeds meer onzeker. En is het nóg belangrijker om vol inspiratie en gedegen naar de toekomst te kijken. Open voor nieuwe verdienmodellen, innovatie organisatiemodellen. bekijk case Poetry International Waarom zijn we op aarde? Wat maakt ons relevant? Wat komt er op ons af en hoe kunnen we daar optimaal op inspelen? Samen met de organisatie hebben we de missie en visie herijkt én hebben we een ‘digitale strategie’ met behulp van trendanalyse ontwikkeld. bekijk case