Verbeteren van de operationele performance van de zorgadministratie. Minder fouten, sneller en leuker. Dat is de ambitie. Zelf leren doen. Met lean als sterke methodiek.

Maasstad Ziekenhuis is een groot algemeen ziekenhuis in Rotterdam-Zuid. Jaarlijks bezoeken maar liefst 400.000 patiënten de poliklinieken en het ziekenhuis beschikt over 600 bedden. Het Maasstad Ziekenhuis heeft de ambitie om uit te groeien tot een toonaangevend ziekenhuis, met professionele kwaliteiten en gastgerichtheid als belangrijkste pijlers. De afdeling zorgadministratie kampt met veel uitval (van nota’s e.d.) en fouten. En wil hier zelf mee aan de slag.

PRCS heeft het verbetertraject begeleidt. Via een gedegen procesanalyse samen optimaliseren. Gebaseerd op feiten. Kennis overdragen en begeleiden. Dat is onze aanpak. Tastbare toegevoegde waarde realiseren dankzij een enthousiast team dat is gegroeid in het project. Combinatie van leren, doen en ervaren. Dat is blijvend en succesvol verbeteren volgens ons.

Het resultaat? Een slimmer administratie- en facturatieproces met significant meer grip op de volledigheid en tijdigheid van opbrengsten. En meer rust en werkplezier bij de afhandeling.

Marc Schijff PRCS pasfoto

Marc Schijff

terug naar het overzicht

nog zo’n case

Europeesche Verzekering Voor Europeesche Verzekeringen hebben we een enorme afname van de doorlooptijd van schadeafhandelingen en een besparing van enkele miljoenen gerealiseerd. bekijk case Prorail Het nieuwe purchase-to-pay-inkoopproces is organisatiebreed ingericht. Wat zijn de ervaringen tot zover? Is het voldoende gebruiksvriendelijk? Zijn de rollen duidelijk? Kan het nog slimmer? PRCS voert in opdracht van de directie een evaluatie uit en adviseert. bekijk case Quadraam Elk talent telt. Dat vraagt het ‘leren’ anders te organiseren. Wendbaar en meer op maat, zodat je aan kan sluiten op de specifieke wens, ambitie en talenten van de leerling. Dat is de droom. Het vraagt ook inzicht in je eigen organisatie. bekijk case Hofmeier De nieuwe strategie is helder, het team wil mee. Maar wat is de impact op de organisatie? Hoe kun je ‘nieuw organiseren’ zodat je daadwerkelijk van koers wijzigt? En het verschil gaat maken? Hoe gaan we samenwerken? bekijk case