In een wereld die continu in verandering is, hoe houd je dan grip op kwaliteit? Dat is waar het om draait voor zorgverlener Nieuw Unicum. Hier staat zorgvernieuwing en continue verbetering hoog de agenda. Vanuit een duidelijke strategische koers, met behoud van wendbaarheid en aanpassingsvermogen. Om dit te ondersteunen is PRCS gevraagd voor het herinrichten van het kwaliteitssysteem.

Nieuw Unicum biedt 24/7 verblijf met zorg, medische behandeling en dagbesteding aan 250 bewoners met multiple sclerose en niet aangeboren hersenaandoeningen.

De vraag van Nieuw Unicum aan PRCS is om het kwaliteitssysteem opnieuw in te richten. We zijn gestart met een inventarisatie van wat er is en wat er nodig is en daar een heldere analyse van gemaakt. Op basis hiervan is een plan van aanpak gemaakt om:

  • werkwijzen in de zorg en bedrijfsvoering te standaardiseren;
  • resultaten van processen en kwaliteits-kpi’s samen te laten komen in een heldere planning- & controlcyclus;
  • continu te leren, te ontwikkelen en te verbeteren.

PRCS heeft alle processen van Nieuw Unicum vernieuwd. Op het gebied van zorgverlening én bedrijfsvoering. Stap voor stap, helder en eenduidig. Van intake, inhuizen en contracteren tot zorgverlening, medicatiedelen, dagbesteding en beëindiging van zorg. Lekker praktisch want bedoeld voor dagelijks gebruik. Precies daar waar het nodig is en waar het rust en houvast geeft. Zodat de aandacht kan gaan naar goede zorg verlenen.

Bestuurder Maaike de Vries zegt hierover: “Wij zijn hartstikke blij met het werk dat PRCS voor ons heeft verricht. Werkende weg heeft Rutger medewerkers van verschillende afdelingen met elkaar in contact gebracht. Op deze manier werden de processen in samenhang echt hun eigen werkwijzen. Het natuurlijk enthousiasme van Rutger en zijn inhoudelijke expertise hebben hier zeker aan bijgedragen.”

Rutger_square

Rutger van der Zande

terug naar het overzicht

nog zo’n case