Meer organiseren, denken en doen vanuit de klant. Dat is waar PRCS Robidus mee heeft geholpen. Zelf (leren) doen.

Robidus, inmiddels onderdeel van Aegon, beperkt voor grote organisaties de risico’s van verzuim, Ziektewet, WIA en WW door optimale benutting van de wettelijke regelingen én het sturen op inzetbaarheid Duurzame inzetbaarheid is hierbij essentieel.

Om haar dienstverlening steeds verder te verbeteren, wil Robidius stappen zetten en tegelijk zelf leren continu te verbeteren. Wat vraagt de klant? Wat betekent dit voor de inrichting en besturing? En hoe kunnen we het organisatieproces slimmer inrichten voor meer efficiëntie en werkplezier? PRCS heeft de organisatie meegenomen van theorie naar praktijk en heeft het de organisatie zelf leren doen. Interactief en leerzaam.

Het resultaat? Een meer klantgerichte organisatie met voldoende handvatten om zelf met organisatie-innovatie en -verbetering aan de slag te gaan. Zowel intern bij Robidus als bij haar klanten.

Marc Schijff PRCS pasfoto

Marc Schijff

terug naar het overzicht

nog zo’n case

Universiteit Utrecht De strategisch noodzakelijke koers was duidelijk in het MT. Maar waarom is er weerstand tegen het plan bij medewerkers? Hoe krijgen we iedereen opgelijnd? En enthousiast om mee te bouwen? bekijk case Hofmeier De markt van vraag en aanbod naar tijdelijke financiële expertise is flink in beweging. Hoe kan je in deze tijden zorgen voor groei en continuïteit? En hoe kan je voor je klanten in de toekomst relevant blijven? bekijk case Jobstap Door de participatiewet worden toestroom van cliënten en financiering steeds meer onzeker. En is het nóg belangrijker om vol inspiratie en gedegen naar de toekomst te kijken. Open voor nieuwe verdienmodellen, innovatie organisatiemodellen. bekijk case Europeesche-procesoptimalisatie Europeesche Verzekering Voor Europeesche Verzekeringen hebben we een enorme afname van de doorlooptijd van schadeafhandelingen en een besparing van enkele miljoenen gerealiseerd. bekijk case Europeesche-procesoptimalisatie Quadraam Elk talent telt. Dat vraagt het ‘leren’ anders te organiseren. Wendbaar en meer op maat, zodat je aan kan sluiten op de specifieke wens, ambitie en talenten van de leerling. Dat is de droom. Het vraagt ook inzicht in je eigen organisatie. bekijk case Prorail Het nieuwe purchase-to-pay-inkoopproces is organisatiebreed ingericht. Wat zijn de ervaringen tot zover? Is het voldoende gebruiksvriendelijk? Zijn de rollen duidelijk? Kan het nog slimmer? PRCS voert in opdracht van de directie een evaluatie uit en adviseert. bekijk case Prorail Samen sterker in een complexe markt. Maar hoe? Creëren van inzichten in en kansen voor optimalisatiemogelijkheden. Een gedegen procesanalyse van de keten, van strategie naar uitvoering. bekijk case