Meer organiseren, denken en doen vanuit de klant. Dat is waar PRCS Robidus mee heeft geholpen. Zelf (leren) doen.

Robidus, inmiddels onderdeel van Aegon, beperkt voor grote organisaties de risico’s van verzuim, Ziektewet, WIA en WW door optimale benutting van de wettelijke regelingen én het sturen op inzetbaarheid Duurzame inzetbaarheid is hierbij essentieel.

Om haar dienstverlening steeds verder te verbeteren, wil Robidius stappen zetten en tegelijk zelf leren continu te verbeteren. Wat vraagt de klant? Wat betekent dit voor de inrichting en besturing? En hoe kunnen we het organisatieproces slimmer inrichten voor meer efficiëntie en werkplezier? PRCS heeft de organisatie meegenomen van theorie naar praktijk en heeft het de organisatie zelf leren doen. Interactief en leerzaam.

Het resultaat? Een meer klantgerichte organisatie met voldoende handvatten om zelf met organisatie-innovatie en -verbetering aan de slag te gaan. Zowel intern bij Robidus als bij haar klanten.

Marc Schijff PRCS pasfoto

Marc Schijff

terug naar het overzicht

nog zo’n case

Europeesche Verzekering Voor Europeesche Verzekeringen hebben we een enorme afname van de doorlooptijd van schadeafhandelingen en een besparing van enkele miljoenen gerealiseerd. bekijk case Prorail Het nieuwe purchase-to-pay-inkoopproces is organisatiebreed ingericht. Wat zijn de ervaringen tot zover? Is het voldoende gebruiksvriendelijk? Zijn de rollen duidelijk? Kan het nog slimmer? PRCS voert in opdracht van de directie een evaluatie uit en adviseert. bekijk case Quadraam Elk talent telt. Dat vraagt het ‘leren’ anders te organiseren. Wendbaar en meer op maat, zodat je aan kan sluiten op de specifieke wens, ambitie en talenten van de leerling. Dat is de droom. Het vraagt ook inzicht in je eigen organisatie. bekijk case Hofmeier De nieuwe strategie is helder, het team wil mee. Maar wat is de impact op de organisatie? Hoe kun je ‘nieuw organiseren’ zodat je daadwerkelijk van koers wijzigt? En het verschil gaat maken? Hoe gaan we samenwerken? bekijk case