artikel

Onze blik op leren in organisaties

Het regisseren van speelse wendbaarheid en nieuwsgierigheid.

We kennen allemaal het beeld van een kind dat verwonderend en nieuwsgierig om zich heen kijkt en alles opzuigt wat er te leren valt. Dromend over wat er kan. Aangaand wat zich aandient. En blijmoedig fouten makend als onderdeel van het spel.

Die vaardigheid is de grootste vaardigheid van deze tijd. Je comfortabel voelen in een omgeving die continu verandert. Waar verandering en haast soms de enige constanten lijken. Koersvast en wendbaar blijven, zonder precies te weten wat er op je pad komt. En je onderweg als mens en organisatie te blijven ontwikkelen.

Hierdoor is ook de functie van leren enorm veranderd. We leren namelijk elke dag van wat we doen. Bewust en onbewust. Toch wordt het leren in organisaties nog te vaak gezien als een wasstraat van trainingen waarmee een verandering kan worden ingezet. Hiermee wordt het lerend en flexibel vermogen van organisaties te kort gedaan. En gaat het leren te traag en te weinig aangesloten bij de praktijk.

In het nieuwe leren hebben we manieren te vinden waarop we het continu lerend vermogen benutten. Vanuit organisatievisie en -strategie ruimte gevend aan de collectieve wijsheid en energie in de organisatie.

Wij geloven dat leren in organisaties vraagt om een integrale blik. Dat is precies wat PRCS biedt. Op onze eigen manier. Speels experimenteren en ervaren, tegenstellingen benutten, een tikje eigenwijs, met een helder doel voor ogen. Nieuwsgierigheid stimulerend als bron van leren.

Wij zijn echte kwartiermakers en doeners. Kleurrijk en divers als we zijn, creëren we beweging. Vanuit een enorme rugzak met bedrijfskundige, veranderkundige en ontwikkelkracht maken we zichtbaar wat onzichtbaar aanwezig is en stimuleren we het leren. Net even anders. De snaar wél raken. Professioneel en betrokken.

Lees hier meer over wat wij doen op het gebied van leren & ontwikkelen in organisaties.