In 2022 wordt een compleet nieuwe 1,3 miljoen m3 tank terminal op de Maasvlakte geopend. Dit wordt de meest moderne tank terminal van Nederland met een op maat gemaakt tank-terminal systeem om de terminal volautomatisch te bedienen. Aan de tanks en de bijbehorende infrastructuur wordt momenteel flink gebouwd. PRCS heeft samen met HES gewerkt aan het ontwerpen van de Customer Service organisatie inclusief Planning en Customs.

HES is sinds 1908 actief. Gestart in Rotterdam, kent HES-bedrijven inmiddels 18 operationele terminals in de havens van Europa. HES-bedrijven hebben een unieke en onafhankelijke positie in de toeleveringsketen van bulkgoederen voor een breed scala aan producten. Sinds 2018 wordt gewerkt aan het ontwikkelen van de HES Hartel Tank Terminal. Aan PRCS is gevraagd om een efficiënte en effectieve Customer Service organisatie, inclusief Planning en Customs, te ontwerpen passend bij de doelstellingen en uitgangspunten van deze moderne tank-terminal.

Om te komen tot een gedragen ontwerp zijn met diverse stakeholders (nationaal en internationaal) gesprekken georganiseerd. Vervolgens hebben wij op grond van onze kennis en ervaring (good practices) diverse scenario’s ontwikkeld van de gewenste Customer Service organisatie. In meerdere workshops zijn met de stakeholders deze scenario’s besproken en is de meest wenselijke geselecteerd. Vervolgens zijn implementatie criteria en kritische succesfactoren vastgesteld om dit scenario te kunnen implementeren. Tenslotte zijn de bijbehorende processen, taken, rollen en verantwoordelijkheden vastgesteld en gedeeld met de stakeholders.

Het resultaat? Een Customer Service organisatie die aansluit bij de ambities en doelstellingen van de organisatie en haar stakeholders. En een gedeeld beeld van de bijbehorende organisatie inrichting, processen en verantwoordelijkheden.  Zodat in 2022 niet alleen de technische tank-terminal maar ook de bijbehorende organisatie van de toekomst gereed is!

 

Peter-Moerenhout-foto

Peter Moerenhout

Marc Schijff PRCS pasfoto

Marc Schijff

terug naar het overzicht

nog zo’n case

Europeesche Verzekering Voor Europeesche Verzekeringen hebben we een enorme afname van de doorlooptijd van schadeafhandelingen en een besparing van enkele miljoenen gerealiseerd. bekijk case Prorail Het nieuwe purchase-to-pay-inkoopproces is organisatiebreed ingericht. Wat zijn de ervaringen tot zover? Is het voldoende gebruiksvriendelijk? Zijn de rollen duidelijk? Kan het nog slimmer? PRCS voert in opdracht van de directie een evaluatie uit en adviseert. bekijk case Quadraam Elk talent telt. Dat vraagt het ‘leren’ anders te organiseren. Wendbaar en meer op maat, zodat je aan kan sluiten op de specifieke wens, ambitie en talenten van de leerling. Dat is de droom. Het vraagt ook inzicht in je eigen organisatie. bekijk case Hofmeier De nieuwe strategie is helder, het team wil mee. Maar wat is de impact op de organisatie? Hoe kun je ‘nieuw organiseren’ zodat je daadwerkelijk van koers wijzigt? En het verschil gaat maken? Hoe gaan we samenwerken? bekijk case