De bouwsector is enorm in beweging. Externe factoren als de stikstofcrisis en PFAS hebben ongekende invloed op de bouwsector, die toch al jaren moeite heeft om de weg omhoog te vinden. Daarnaast is de kostendruk vanuit zowel de B2B als particuliere klanten enorm, waardoor marges zeer klein zijn. De markt bestaat uit een aantal grote partijen die zeer kosten efficiënt kunnen bouwen en veel kleine specialistische flexibele partijen. KuiperArnhem zit hier net tussenin. PRCS hielp haar strategische positie in deze roerige tijd te herijken.

KuiperArnhem is het oudste zelfstandige bouwbedrijf van Arnhem. In ruim honderd jaar groeide het familiebedrijf uit tot een zelfstandige ontwikkelende bouwer met ruim 65 medewerkers. Om relevant te blijven en daarmee de continuïteit van de organisatie te kunnen borgen is verandering van koers noodzakelijk. Hiervoor heeft KuiperArnhem PRCS gevraagd samen te komen tot herijking van missie, visie en strategie. En dit te vertalen in helder en concrete plannen zodat de strategie ook daadwerkelijk kan worden gerealiseerd.

Samen met het managementteam hebben we onze strategie-sprint doorlopen. In duidelijke afgebakende stappen hebben we overzicht gecreëerd in de externe invloeden, kansen en bedreigingen en interne analyse. Inspiratie van buitenaf, doorleven van strategische scenario’s en gedegen stilstaan bij de keuzes die de organisatie heeft om hiermee om te gaan. Dit heeft geresulteerd in heldere keuzes voor de toekomst, waardoor KuiperArnhem weet te benutten wat eerder werd ervaren als een bedreiging: het zijn van een middelgrote bouwonderneming.

PRCS blijft KuperArnhem periodiek ondersteunen met de strategische voortgang. Door het programma management te ondersteunen van strategische speerpunten en waar gewenst hier operationeel op de werkvloer aan bij te dragen. Zo maken wij strategie echt werkbaar.

KuiperArnhem heeft zich ontwikkeld tot een innovatieve en vooruitstrevende onderneming die klaar is voor de toekomst.

 

Rutger_square

Rutger van der Zande

Remco-Griep-480

Remco Griep

recente cases

terug naar het overzicht

nog zo’n case

Universiteit Utrecht De strategisch noodzakelijke koers was duidelijk in het MT. Maar waarom is er weerstand tegen het plan bij medewerkers? Hoe krijgen we iedereen opgelijnd? En enthousiast om mee te bouwen? bekijk case Hofmeier De markt van vraag en aanbod naar tijdelijke financiële expertise is flink in beweging. Hoe kan je in deze tijden zorgen voor groei en continuïteit? En hoe kan je voor je klanten in de toekomst relevant blijven? bekijk case Jobstap Door de participatiewet worden toestroom van cliënten en financiering steeds meer onzeker. En is het nóg belangrijker om vol inspiratie en gedegen naar de toekomst te kijken. Open voor nieuwe verdienmodellen, innovatie organisatiemodellen. bekijk case Poetry International Waarom zijn we op aarde? Wat maakt ons relevant? Wat komt er op ons af en hoe kunnen we daar optimaal op inspelen? Samen met de organisatie hebben we de missie en visie herijkt én hebben we een ‘digitale strategie’ met behulp van trendanalyse ontwikkeld. bekijk case