Bedenkers van een heldere strategie 

In een steeds sneller veranderende wereld is onderscheidend vermogen van essentieel belang. Hoe blijft een organisatie ook na morgen relevant? En wat ga je daarvoor doen om dat te blijven? Een sterke en authentieke organisatie met een glasheldere positionering helpt hierbij. Wij helpen vooruitkijken, innoveren en koers bepalen. Wij nemen organisaties mee in vernieuwende businessmodellen, sociale innovaties en digitale kansen. Altijd klantgericht. We leggen het fundament voor elke transformatie.

We leven in een tijdperk van verandering. Wellicht meer nog in een verandering van een tijdperk. Doordat het tempo van vooruitgang zo adembenemend snel is geworden, nemen complexiteit en onzekerheid exponentieel toe. Klassiek management-denken en -besturen is niet langer effectief. En klassieke strategietrajecten ook niet.

Hoe ga je als organisatie om met deze complexiteit en veranderingen? Hoe toon je effectief leiderschap in een onzekere omgeving? Hoe handel je effectief? Wat is nodig om ‘fit’, wendbaar, innovatief en vooral relevant te blijven?

Kortom: wat vraagt de toekomst van ons in de keuzes die we nu maken?

PRCS helpt organisaties relevant te blijven. Door samen de juiste strategie, businessinnovatie en/of positioneringskeuzes te maken. En daarmee koers van vandaag naar morgen te bepalen.

Wat we doen

  • Strategie & positionering
  • Business innovatie
  • Digitale transformatie
  • Strategie- en business-designsprints
  • Strategische heroriëntatie en reallocatie middeleninzet
  • Besturen/ managen van onzekere maatschappelijke opgaven

onze andere diensten

Remco-Griep-480

Remco Griep

Rik-Berbe-480

Rik Berbe

Herrie PRCS Klein

Herrie Geuzendam

Vernieuwen

Bouwers van innovatieve organisaties

Verbinden

Slijpsteen voor energieke teams & leiders

Veranderen

Inspirators voor een duidelijke verandering

relevante cases

Universiteit Utrecht De strategisch noodzakelijke koers was duidelijk in het MT. Maar waarom is er weerstand tegen het plan bij medewerkers? Hoe krijgen we iedereen opgelijnd? En enthousiast om mee te bouwen? bekijk case Hofmeier De markt van vraag en aanbod naar tijdelijke financiële expertise is flink in beweging. Hoe kan je in deze tijden zorgen voor groei en continuïteit? En hoe kan je voor je klanten in de toekomst relevant blijven? bekijk case Jobstap Door de participatiewet worden toestroom van cliënten en financiering steeds meer onzeker. En is het nóg belangrijker om vol inspiratie en gedegen naar de toekomst te kijken. Open voor nieuwe verdienmodellen, innovatie organisatiemodellen. bekijk case Poetry International Waarom zijn we op aarde? Wat maakt ons relevant? Wat komt er op ons af en hoe kunnen we daar optimaal op inspelen? Samen met de organisatie hebben we de missie en visie herijkt én hebben we een ‘digitale strategie’ met behulp van trendanalyse ontwikkeld. bekijk case