Gemeente Nijmegen

Hoe ziet een wijk in onze gemeente er in de toekomst uit? In welke behoefte moet deze voorzien? Wat zijn hierbij de belangen van bewoners, ondernemers, onderwijs, politie en overige stakeholders? En via welke scenario’s kan de gemeente Nijmegen hieraan voldoen? PRCS ondersteunt bij de toekomstverkenning en het ontwikkelen van wijkscenario’s voor de wijk Neerbosch…

Gemeente Helmond

Binnen de Gemeente Helmond is het Sociaal Domein sterk in ontwikkeling. Na de eerste invoering van de Participatiewet ontstaat de vraag waar ruimte voor verdere doorontwikkeling van de organisatie hiervan is. Vooral ook bij de administratieve en ondersteunende taken. Met de organisatie en de betrokken teams zijn wij op onderzoek gegaan naar verdere optimalisatie- en integratiemogelijkheden zodat Helmond een doelmatige gemeente…

Gemeente Stichtse Vecht

Gemeente Stichtse Vecht wil na de herindeling in beweging komen. Eigenaarschap in de lijn, burgergericht en meer wendbaar georganiseerd. PRCS ging met de organisatie op verkenning uit naar toekomstige organisatiemodellen. De gemeente Sichtse Vecht is ontstaan na een herindeling van de gemeenten Breukelen, Loenen en Maarssen. Na de herinrichting heeft de gemeente de behoefte meer…

RDOG Hollands Midden

De RDOG Hollands Midden heeft de ambitie door te ontwikkelen naar een wendbare, procesgerichte en datagedreven organisatie. Met meer zelforganisatie en verantwoordelijkheid dichter bij de professionals. Dat is haar ambitie richting 2024. Om daar te komen wil het MT slagvaardiger en krachtiger (samen)werken. Zodat de organisatie beter wordt meegenomen. En de organisatie-inrichting al meer kan…

Servicepunt71

Waar meerdere gemeenten hun ondersteunende diensten gaan delen, krijgt uniformiteit een andere ‘lading’. Hoe krijg je een efficiënte manier van werken die voldoende aansluit op de verschillende klanten met elk hun eigen primaire proces? PRCS hielp de basis op orde te brengen. Servicepunt71 verzorgt de bedrijfsvoering van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude en het…

Provincie Zuid Holland

Een slimmer proces met betere samenwerking over afdelingsgrenzen heen. Dat was het resultaat van onze samenwerking met het team Financieel toezicht. De provincie Zuid-Holland houdt, als één van haar kerntaken, toezicht op de financiële positie van de gemeenten en van gemeenschappelijke regelingen in Zuid-Holland. Het bestuur hecht veel waarde aan gedegen en snelle voortvarende afhandeling…

Gemeente Haarlem

De afdeling WMO binnen de gemeente Haarlem is in ontwikkeling. PRCS heeft geholpen het huis op orde te brengen. De focus? Meewerken aan de opbouw van de nieuwe uitvoeringsorganisatie WMO na de decentralisatie binnen het Sociaal domein. De Gemeente Haarlem heeft, net als al de andere gemeenten in Nederland, te maken (gehad) met de decentralisaties…

Vilans

De transitie van zorgtaken vanuit de AWBZ naar de WMO is in volle gang. De bestuurlijke balans verandert. Gemeenten krijgen een nieuwe rol, zorgaanbieders maken nieuwe strategische keuzes en de uitvoering moet slimmer, klantgerichter en flexibeler worden georganiseerd. Maar hoe werken ze samen? Een onderzoek van Vilans en PRCS geeft inzichten in dilemma’s die zowel…

Politiedienstencentrum-Samenwerken-home

Politiedienstencentrum

Hoe vind je elkaar in een nieuwe omgeving die vol in verandering staat? Hoe krijg je meer grip? En waar ligt je eigen verantwoordelijkheid? Inspiratie geeft beweging. En beweging leidt tot verbetering. Samen met de Vrijdenkers hebben we een energieke en inspirerende dag begeleid met de top 40 van het Politiedienstencentrum. De politie bestaat, na…

Almere-Verzilveren-home

Gemeente Almere

De gemeente Almere wil een doelmatige gemeente zijn en blijven. Integrale doorlichtingen van de bedrijfsvoering gaven inzicht om anders (samen) te gaan werken. Over afdelings- en dienstgrenzen heen, waar mogelijk en wenselijk meer centraal en vanuit dezelfde gezamenlijke opgave. Met aanzienlijke besparing én betere samenwerking als resultaat. De gemeente Almere is één van de grotere…