Waar meerdere gemeenten hun ondersteunende diensten gaan delen, krijgt uniformiteit een andere ‘lading’. Hoe krijg je een efficiënte manier van werken die voldoende aansluit op de verschillende klanten met elk hun eigen primaire proces? PRCS hielp de basis op orde te brengen.

Servicepunt71 verzorgt de bedrijfsvoering van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude en het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland. Samenwerking heeft de toekomst. Door de krachten te bundelen dragen ze bij aan betere dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen.

PRCS heeft het servicecenter geholpen om ʻde basis op ordeʼ te krijgen. Door te kijken naar administratieve organisatie/interne controle (AO/IC), rechtmatigheid, transparantie en uniformiteit van de opzet van de nieuwe organisatie en het coachen van de medewerkers in de AO/IC. Zelf leren doen maakte de verandering blijvend en de verbetering continu.

Remco Griep PRCS pasfoto

Remco Griep

terug naar het overzicht

nog zo’n case

Universiteit Utrecht De strategisch noodzakelijke koers was duidelijk in het MT. Maar waarom is er weerstand tegen het plan bij medewerkers? Hoe krijgen we iedereen opgelijnd? En enthousiast om mee te bouwen? bekijk case Hofmeier De markt van vraag en aanbod naar tijdelijke financiële expertise is flink in beweging. Hoe kan je in deze tijden zorgen voor groei en continuïteit? En hoe kan je voor je klanten in de toekomst relevant blijven? bekijk case Jobstap Door de participatiewet worden toestroom van cliënten en financiering steeds meer onzeker. En is het nóg belangrijker om vol inspiratie en gedegen naar de toekomst te kijken. Open voor nieuwe verdienmodellen, innovatie organisatiemodellen. bekijk case Europeesche-procesoptimalisatie Europeesche Verzekering Voor Europeesche Verzekeringen hebben we een enorme afname van de doorlooptijd van schadeafhandelingen en een besparing van enkele miljoenen gerealiseerd. bekijk case Europeesche-procesoptimalisatie Quadraam Elk talent telt. Dat vraagt het ‘leren’ anders te organiseren. Wendbaar en meer op maat, zodat je aan kan sluiten op de specifieke wens, ambitie en talenten van de leerling. Dat is de droom. Het vraagt ook inzicht in je eigen organisatie. bekijk case Prorail Het nieuwe purchase-to-pay-inkoopproces is organisatiebreed ingericht. Wat zijn de ervaringen tot zover? Is het voldoende gebruiksvriendelijk? Zijn de rollen duidelijk? Kan het nog slimmer? PRCS voert in opdracht van de directie een evaluatie uit en adviseert. bekijk case Prorail Samen sterker in een complexe markt. Maar hoe? Creëren van inzichten in en kansen voor optimalisatiemogelijkheden. Een gedegen procesanalyse van de keten, van strategie naar uitvoering. bekijk case