Waterschap Rivierenland

De ambitie? Een wendbaarder waterschap worden. In nauwer samenspel met gemeenten, burgers en bedrijven samenwerken. Dit vraagt intern ketengericht en integraal (samen)werken. PRCS is gevraagd om te onderzoeken en adviseren welke stappen Waterschap Rivierenland hiertoe moet zetten. Om door te ontwikkelen naar een waterschap van morgen. Waterschap Rivierenland (WSRL) is een groot waterschap in het…

Waterschap Rivierenland

Hoe komen we met onze projecten en programma’s nog beter van ambitie naar realisatie? Grote programma’s als het Hoogwater Beschermingsprogramma (HWBP) en regionale dijkversterkingsprojecten vragen ander en ‘zwaarder’ programmamanagement dan reguliere projecten. Ook de behoefte aan stuurinformatie op bestuurlijk en uitvoerend niveau is anders. Hoe kunnen we dat organiseren? En hoe zorgen we voor passende…

KuiperArnhem

De bouwsector is enorm in beweging. Externe factoren als de stikstofcrisis en PFAS hebben ongekende invloed op de bouwsector, die toch al jaren moeite heeft om de weg omhoog te vinden. Daarnaast is de kostendruk vanuit zowel de B2B als particuliere klanten enorm, waardoor marges zeer klein zijn. De markt bestaat uit een aantal grote…

Ministerie van EZK en LNV

Hoe geef je een impuls aan de organisatie en vooral haar managers om meer opgavegericht te werken? Door in gesprek te gaan en te reflecteren. Over persoonlijke insteek, sterkten en verbeterpunten, ambitie en samenwerking. En dat alles in relatie tot de gestelde kaders. PRCS hielp hierbij samen met andere ‘vrienden van EZK en LNV’. Het…

Hoogheemraadschap van Delfland

Omarmen en toepassen van continue verbetering door zelf te leren doen. Dat is waar PRCS het Hoogheemraadschap mee hielp. Met als resultaat significante verbetering en besparing in de primaire en ondersteunde processen. Maar vooral: meer verwondering waar het nog beter en slimmer kan. Het Hoogheemraadschap van Delfland is het waterschap verantwoordelijk voor het gebied in…

Gemeente Stichtse Vecht

Gemeente Stichtse Vecht wil na de herindeling in beweging komen. Eigenaarschap in de lijn, burgergericht en meer wendbaar georganiseerd. PRCS ging met de organisatie op verkenning uit naar toekomstige organisatiemodellen. De gemeente Sichtse Vecht is ontstaan na een herindeling van de gemeenten Breukelen, Loenen en Maarssen. Na de herinrichting heeft de gemeente de behoefte meer…

CAK

Kwartiermaken om de organisatie Burgerregelingen (BR) in het Bedrijfsmodel CAK te integreren. Met de organisatie aan de slag om een overgedragen organisatie in te laten vloeien in de bestaande CAK- organisatie. Qua mensen, organisatie, proces, systeem en management. Het resultaat? Een gedegen reorganisatie en een soepele integratie. Het CAK is een publieke dienstverlener die voor…

Waterschap Rivierenland

Inzicht in prestatie en risico(beheersing). Dat is de wens van het Team Grondzaken. PRCS helpt hiermee nu en in de toekomst optimaal te functioneren. Team Grondzaken bij Waterschap Rivierenland beheert de (grond)eigendommen van het waterschap, geeft deze uit, koopt grond aan voor projecten van het waterschap en taxeert schades. Ook adviseert het de organisatie en…

Servicepunt71

Waar meerdere gemeenten hun ondersteunende diensten gaan delen, krijgt uniformiteit een andere ‘lading’. Hoe krijg je een efficiënte manier van werken die voldoende aansluit op de verschillende klanten met elk hun eigen primaire proces? PRCS hielp de basis op orde te brengen. Servicepunt71 verzorgt de bedrijfsvoering van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude en het…

Waterschap Brabantse Delta

Betere samenwerking, over afdelingsgrenzen heen, efficiënter en met meer grip. Voldoende ambitie om beweging in te zetten. Dit vraagt andere inzichten en andere competenties om dit samen mogelijk te maken. Het roer moet om, niet door revolutie maar door evolutie. Eigenaarschap en ontwikkeling bij de organisatie zelf. Het samen mogelijk maken. Dat is de beweging…