Waterschap Vallei en Veluwe

Het waterschap Vallei en Veluwe heeft voor 2027 de Stip neergezet om een wendbare netwerkorganisatie te worden die de opgave professioneel, doelmatig en rechtmatig uitvoert en toegerust is de Blauwe Omgevingsvisie (BOVI) en het Blauwe Omgevingsplan (BOP) van haar en haar maatschappelijke partners te realiseren. Hiermee anticipeert het waterschap op haar rol binnen de nieuwe…

Waterschap Rijn en IJssel

Het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP) vraagt de komende jaren veel van het Waterschap Rijn en IJssel (WRIJ). De complexiteit en omvang is anders dan de vele projecten die jaarlijks vanuit haar beheerfocus worden uitgevoerd. Belangrijke keuze van WRIJ is geweest dat er geen aparte HWBP-organisatie komt, maar dat het HWBP-programma wordt uitgevoerd in nauwe verbinding met de…

Hogeschool Utrecht

Flexibel studeren heeft de toekomst. De vraag naar kennis en ontwikkeling staat centraal in plaats van het studieaanbod. Studenten krijgen meer ruimte hun gepersonaliseerde studieroute te kiezen en te volgen. Kansen voor studenten, maar forste uitdagingen voor de onderwijsorganisaties! Wat vraagt dit van de inrichting van het onderwijs en de onderwijsondersteuning? Hoe kun je als…

Waterschap Rivierenland

De ambitie? Een wendbaarder waterschap worden. In nauwer samenspel met gemeenten, burgers en bedrijven samenwerken. Dit vraagt intern ketengericht en integraal (samen)werken. PRCS is gevraagd om te onderzoeken en adviseren welke stappen Waterschap Rivierenland hiertoe moet zetten. Om door te ontwikkelen naar een waterschap van morgen. Waterschap Rivierenland (WSRL) is een groot waterschap in het…

Waterschap Rivierenland

Hoe komen we met onze projecten en programma’s nog beter van ambitie naar realisatie? Grote programma’s als het Hoogwater Beschermingsprogramma (HWBP) en regionale dijkversterkingsprojecten vragen ander en ‘zwaarder’ programmamanagement dan reguliere projecten. Ook de behoefte aan stuurinformatie op bestuurlijk en uitvoerend niveau is anders. Hoe kunnen we dat organiseren? En hoe zorgen we voor passende…

Fontys Hogescholen

Hoe organiseer je de overdracht en optimalisatie van een centrale naar decentraal aangestuurde en georganiseerde mediatheek? Met de directies van drie instituten en een aantal materiedeskundigen zorgt PRCS ervoor dat de te decentraliseren mediatheek beter aansluit op de strategie en bedrijfsvoering. Van droom naar (proces)inrichting. Fontys Hogescholen is één van de grootste HBO kennisinstellingen van…

KuiperArnhem

De bouwsector is enorm in beweging. Externe factoren als de stikstofcrisis en PFAS hebben ongekende invloed op de bouwsector, die toch al jaren moeite heeft om de weg omhoog te vinden. Daarnaast is de kostendruk vanuit zowel de B2B als particuliere klanten enorm, waardoor marges zeer klein zijn. De markt bestaat uit een aantal grote…

Ministerie van EZK en LNV

Hoe geef je een impuls aan de organisatie en vooral haar managers om meer opgavegericht te werken? Door in gesprek te gaan en te reflecteren. Over persoonlijke insteek, sterkten en verbeterpunten, ambitie en samenwerking. En dat alles in relatie tot de gestelde kaders. PRCS hielp hierbij samen met andere ‘vrienden van EZK en LNV’. Het…

Hoogheemraadschap van Delfland

Omarmen en toepassen van continue verbetering door zelf te leren doen. Dat is waar PRCS het Hoogheemraadschap mee hielp. Met als resultaat significante verbetering en besparing in de primaire en ondersteunde processen. Maar vooral: meer verwondering waar het nog beter en slimmer kan. Het Hoogheemraadschap van Delfland is het waterschap verantwoordelijk voor het gebied in…

Gemeente Stichtse Vecht

Gemeente Stichtse Vecht wil na de herindeling in beweging komen. Eigenaarschap in de lijn, burgergericht en meer wendbaar georganiseerd. PRCS ging met de organisatie op verkenning uit naar toekomstige organisatiemodellen. De gemeente Sichtse Vecht is ontstaan na een herindeling van de gemeenten Breukelen, Loenen en Maarssen. Na de herinrichting heeft de gemeente de behoefte meer…