Operationele verbeterkracht klantcentrum VvAA 2021

VvAA Ledenservice

VvAA is een collectief van ruim 123.000 zorgverleners. Zij verzekert en adviseert deze zorgverleners. De ledenservice verzorgt hierbinnen het primaire klantcontact via de verschillende kanalen (telefoon, mail, chat en social media). Hiermee vormt de ledenservice het primaire aanspreekpunt aan haar leden en is daarmee een van de voornaamste drivers van de klanttevredenheid en het commerciële…

Organisatievernieuwing optimalisatie Waterschap 2021

Waterschap Rivierenland

Hoe komen we met onze projecten en programma’s nog beter van ambitie naar realisatie? Grote programma’s als het Hoogwater Beschermingsprogramma (HWBP) en regionale dijkversterkingsprojecten vragen ander en ‘zwaarder’ programmamanagement dan reguliere projecten. Ook de behoefte aan stuurinformatie op bestuurlijk en uitvoerend niveau is anders. Hoe kunnen we dat organiseren? En hoe zorgen we voor passende…

Organisatieinrichting advies Hogeschool 2021

Fontys Hogescholen

Hoe organiseer je de overdracht en optimalisatie van een centrale naar decentraal aangestuurde en georganiseerde mediatheek? Met de directies van drie instituten en een aantal materiedeskundigen zorgt PRCS ervoor dat de te decentraliseren mediatheek beter aansluit op de strategie en bedrijfsvoering. Van droom naar (proces)inrichting. Fontys Hogescholen is één van de grootste HBO kennisinstellingen van…

Herijking strategie bouwbedrijf 2021

KuiperArnhem

De bouwsector is enorm in beweging. Externe factoren als de stikstofcrisis en PFAS hebben ongekende invloed op de bouwsector, die toch al jaren moeite heeft om de weg omhoog te vinden. Daarnaast is de kostendruk vanuit zowel de B2B als particuliere klanten enorm, waardoor marges zeer klein zijn. De markt bestaat uit een aantal grote…

Strategieontwikkeling herinrichting organisatie 2021

Stichting Peutercentra Arnhem

Kinderspeelzalen en peutereducatie zijn sterk in beweging. Veranderende wet- en regelgeving vraagt enerzijds een heldere koers en positionering en anderzijds sterke focus op duurzaam gezond operationeel resultaat. PRCS hielp het bestuur en management van SPA samen te komen tot een duidelijke positionering, strategie en inrichting van haar organisatie. Het resultaat is een organisatie die zelfstandig- en…

organisatievernieuwing scenarios Gemeente 2021

Gemeente Nijmegen

Hoe ziet een wijk in onze gemeente er in de toekomst uit? In welke behoefte moet deze voorzien? Wat zijn hierbij de belangen van bewoners, ondernemers, onderwijs, politie en overige stakeholders? En via welke scenario’s kan de gemeente Nijmegen hieraan voldoen? PRCS ondersteunt bij de toekomstverkenning en het ontwikkelen van wijkscenario’s voor de wijk Neerbosch…

Procesoptimalisatie procesverbetering Gemeente 2021

Gemeente Helmond

Binnen de Gemeente Helmond is het Sociaal Domein sterk in ontwikkeling. Na de eerste invoering van de Participatiewet ontstaat de vraag waar ruimte voor verdere doorontwikkeling van de organisatie hiervan is. Vooral ook bij de administratieve en ondersteunende taken. Met de organisatie en de betrokken teams zijn wij op onderzoek gegaan naar verdere optimalisatie- en integratiemogelijkheden zodat Helmond een doelmatige gemeente…

organisatiedoorlichting procesoptimalisatie overheid 2021

Hoogheemraadschap van Delfland

Omarmen en toepassen van continue verbetering door zelf te leren doen. Dat is waar PRCS het Hoogheemraadschap mee hielp. Met als resultaat significante verbetering en besparing in de primaire en ondersteunde processen. Maar vooral: meer verwondering waar het nog beter en slimmer kan. Het Hoogheemraadschap van Delfland is het waterschap verantwoordelijk voor het gebied in…

lean procesoptimalisatie VvAA 2021

VvAA Schadeservice

VvAA streeft naar continue verbetering van haar organisatie en processen. Om haar leden te ontzorgen en continuiteit te waarborgen. Een krachtige korte efficientie scan gaf inzicht in de verbeterruimte. En PRCS staat achter haar analyse: de implementatie hebben we ‘no cure no pay’ uitgevoerd. Het resultaat van de implementatie? Versimpelde klantgerichte processen, een toename van…

Organisatiemodellen vernieuwing gemeente 2021

Gemeente Stichtse Vecht

Gemeente Stichtse Vecht wil na de herindeling in beweging komen. Eigenaarschap in de lijn, burgergericht en meer wendbaar georganiseerd. PRCS ging met de organisatie op verkenning uit naar toekomstige organisatiemodellen. De gemeente Sichtse Vecht is ontstaan na een herindeling van de gemeenten Breukelen, Loenen en Maarssen. Na de herinrichting heeft de gemeente de behoefte meer…