Albeda College

Hoe brengen we versnelling in het worden van één team? Wat staat ons komende periode te doen en waar willen we samen voor gaan en staan? En hoe stimuleren we daarbij het eigenaarschap van ieder teamlid? PRCS heeft een langdurige samenwerking met Albeda, waarbij we de Albeda Academie hebben ingericht en regelmatig teams ondersteunen met…

Hogeschool Utrecht

Flexibel studeren heeft de toekomst. De vraag naar kennis en ontwikkeling staat centraal in plaats van het studieaanbod. Studenten krijgen meer ruimte hun gepersonaliseerde studieroute te kiezen en te volgen. Kansen voor studenten, maar forste uitdagingen voor de onderwijsorganisaties! Wat vraagt dit van de inrichting van het onderwijs en de onderwijsondersteuning? Hoe kun je als…

Lorentz Lyceum

Hoe komen we tot een aantoonbare verhoging van de kwaliteit van het onderwijs? Welke keuzen moeten we maken om op korte termijn tot een gezonde financiële situatie te komen? En wat betekent dit voor de internationalisering van het onderwijs? PRCS onderzocht, ondersteunde en adviseerde, zodat schoolleiding, leerlingen en medewerkers samen met het College van Bestuur…

Albeda College

De toekomst van de leerling blijven verbeteren door zelf te blijven ontwikkelen. Dat is wat Albeda nastreeft. PRCS heeft het opzetten van een inspirerend leer- en ontwikkeltraject begeleid. Albeda is een groot regionaal opleidingscentrum in de regio Rotterdam, met 20.000 leerlingen en 2.000 medewerkers. Samen zorgen zij voor toponderwijs in de regio Rotterdam, sterk verbonden…

Fontys Hogescholen

Hoe organiseer je de overdracht en optimalisatie van een centrale naar decentraal aangestuurde en georganiseerde mediatheek? Met de directies van drie instituten en een aantal materiedeskundigen zorgt PRCS ervoor dat de te decentraliseren mediatheek beter aansluit op de strategie en bedrijfsvoering. Van droom naar (proces)inrichting. Fontys Hogescholen is één van de grootste HBO kennisinstellingen van…

ZAAM

Samen met de organisatie hebben we de financiële administratie inzichtelijk gemaakt. De risico’s doorgenomen en de processen vastgelegd. Het resultaat? Het huis weer op orde. ZAAM bestaat uit 24 voortgezet onderwijsscholen in de regio Amsterdam die kwalitatief goed onderwijs bieden. Administratief lijkt alles goed te gaan. Toch speelde er een aantal vragen. Hoe weten we…

Fontys Hogescholen

De bedrijfsvoering bij één van de instituten moet studentgerichter en met meer focus op het onderwijsproces. Waarbij student en docent meer centraal staan. PRCS heeft geholpen aan een gedegen analyse en een concreet werkplan voor verbetering. En aan beweging om er mee door te gaan. Fontys is een van de grootste HBO-instellingen in Nederland. Voor…

Quadraam-Leren-anders-organsieren-home

Quadraam

Elk talent telt. Dat vraagt het ‘leren’ anders te organiseren. Wendbaar en meer op maat, zodat je aan kan sluiten op de specifieke wens, ambitie en talenten van de leerling. Dat is de droom. Het vraagt ook inzicht in je eigen organisatie. Waar je kan en moet veranderen om die droom waar te kunnen maken.…

UU-Ontwikkelreis-home

Universiteit Utrecht

De strategisch noodzakelijke koers was duidelijk in het MT. Maar waarom is er weerstand tegen het plan bij medewerkers? Hoe krijgen we iedereen opgelijnd? En enthousiast om mee te bouwen? PRCS hielp om samen met de organisatie te komen tot een gedragen strategisch plan. Met inspiratie, beweging en eigenaarschap op ontwikkelreis. De OBP van de…